mia-

Direktlänk till inlägg 30 april 2012

Godmorgon

Av Mia - 30 april 2012 08:56

Har haft en omvälvande helg i stallet.

Har haft fantastiskt väder. Solen har bränns ganska så duktigt på näsan. Kommer snart att vara pepparkaka. Vi har vart i stallet från morgon till kväll.

I går så började dagen med lite Simba träning med Elin... Hmm den hästen gillar inte mig... han vill äta upp mig.... Fick dra mig undan. Men Elin är duktig. Bra sits iallafall. Rodeo ponny.... Sedan red Elise Pelle barbacka på gräsbanan. Det var kul.

Hoppade rören för första gången. Duktig ponny och duktig Elise.

Elin hoppade även hon upp på Pelle och tog en rejäl galopp. så han fick sträcka ut sig ordentligt.

Sedan var det dags att bege sig till Lilla Flättna. Vi hade planerat att gå dit... Hmmm vi hade för roligt med hästarna. Blev tajt med tid. Fick ta bilen.

Elise fick träffa Sweetie. En C-ponny. Väldigt söt och väligt snäll. Väldigt pigg o framåt i ridningen. Elise hade lite att jobba med. Men Elise gillar ju när det finns framåtbjudning. Så hon hade riktigt roligt. Hoppade även lite små kryss. De var inte riktigt samspelta i hoppningen. Men detta var ju också deras första försök.

Elise ska dit igen på onsdag. Då blir det uteritt.


Väl tillbaka på Stora Flättna så var det dags för Eddie att få komma ut och röra på sig. Elise var inte alls klar med hästarna än. Så hon hängde med Elin ut på Eddie.

   

Tokiga underbara ungar. Både galopperade och hoppade ett av rören när båda satt på. Sedan fick Elise sitta av och Elin tränade. Sedan lät Elin Elise sitta upp själv och hoppa lite rör. Elin är så extremt snäll med Elise. De har verkligen riktigt roligt.

Och det roliga slutade ju inte där.......

   

Efter en heldag i stallet med massa ridande, pysslande och hysteriska skrattanfall. Så vill de iallafall inte åka hem.

Så tog med mig de till McDonalds. Lite mat i magen och skitsnack. Sedan blev det hemgång.


Bilderna har jag ärligt stulit från Elins blogg. Blev väldigt mycket fottande igår. Misstänker att Elin fick många skratt när hon gick igenom kameran.


Fler så hära dagar. Så kommer jag vara konstant lycklig.  

   

   

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 7 mars 2013 13:29

Klädpaket storlek 50/52 Grön kortärmad 2 stjortor en vit en svart en beige tröja en grå tröja med 3/4 ärm ett par rebook träningsbyxor svarta ett par röhnisch träningsbyxor svarta med rosa detaljer ett par vita leggings   200 eller ...

Av Mia - 26 februari 2013 07:22

Såååå underbart skönt med sovmorgon. Fick sova ända till 6.40. Barnet var lite seg upp men jag längtar efter en underbar dag. Ska strax gå ut och morgonfodra hästarna. Sedan blir det lite stallpyssel. När Sofia kommer tillbaka från stan ska vi u...

Av Mia - 25 februari 2013 16:10

Ja då sitter man här i trappen igen. Tror att jag ska vadera detta trappsteg så det blir extra skönt att sitta på. Tur att det är kanon utsikt här ifrån iallafall. Sitter och tittar ut över stallet och väntar på att få se när Elise och Sweet ska...

Av Mia - 24 februari 2013 17:50

Har som sagt jobbat hela helgen. Men den har vart riktigt bra iallafall. Har kanon arbetskamrater som förgyller dagarna. Sedan har jag vart i stallet och myst med damerna. Igår var första gången Fresa markerat att hon blev trött och inte orkade...

Av Mia - 22 februari 2013 19:31

Idag har det vart verkliga toppar och dalar med bredbandet. Hade toppen motagning i soffan tidigare i kväll. Så jag lyckades se på film såååå nice. Nu ville de inte vara med alls så ny sitter jag i trappen och ser ut över gården. Hästarna är nattad...

Presentation


Livet runt Mia och alla hästarna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards